donderdag 10 maart 2011

Eeeeeeeeeeeeeeeeen hele boel gedichtjes van MOI!

  • Lieve spiegel, allermooiste spiegel van mijn hart en haar.
    Ben ik dat wel,
    Want ik zie alleen maar verdriet, geen geluk en alleen maar pijn.
    Ben ik dat wel, lief spiegeltje.
    Probeer een lach te tonen, maar zie hem niet.
    Alles wat ik zie is vergeet me nou wel en je bent zelf wat je ziet.
    Ik heb vertrouwen in mezelf en glimlach vanbinnen.
    Vind me opeens heel mooi en goed,
    Zonder te denken of is het niet stom, of ben ik te veel moed.
    Nee ik wil niet meer, doen wat een ander zegt.
    Ik kijk weer in de spiegel en zie daar een hele kleine glimlach verschijnen en gauw weer verlegen verdwijnen vol onzekerheid en geluk.
    Ik kijk en ga. En ik misluk. NIET! als alles mooi blijkt te zijn.

  • De harde waarheid doet pijn.
    EN de wereld je in de steek laat.
    Je de vrolijkheid wil pakken en het zwarte gat achter je is.
    Draai je je nog een keer om.
    En wordt je wakker uit alles en niets.
    Déjà vu of niet alles is een droom of ik geniet.
    Iedereen heeft haters en minnaars. Dus zeg wat je zeggen kan of zeg niks
  • Ik wordt wakker en blijf stil.

    Als de zon weer mijn ogen wakker maakt
    En mijn gedachten weer laat rennen
    Zijn mijn handen even stil
    Helemaal tegen mijn zin
    Terwijl ik mijn bed uit wil
    Duik ik toch maar mijn bed weer in.
·         Omdat je er bent

Waarom maak je dit?
Omdat ik van je houd
Met mij hele hart van goud.
Ik weet het nog steeds niet.
Zeg nou waarom!
Omdat koeien loeien, varkens knorren en kippen tokken.
Omdat paarden hinniken, eendjes kwaken en je bent geschrokken.
Geschrokken van alles wat je verdriet geeft.
En jij alleen maar beeft.
Waarom, waarom ,waarom.
Ik ben heus niet dom.
Waarom? Omdat je er bent.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten